Monday 26 November 2012

Aktiviti



















APRIL 2011 - Inilah sebahagian kerja kerja awal pembinaan bangunan Rumah Anak Yatim Amal Solehah Pendang yang  usahakan di Kg.Sg.Durian, Jln.Jenun,Pendang untuk menempatkan anak yatim/miskin seramai  40 orang yg di perolehi dari beberapa individu dan syarikat komprat,bank dan sumbangan dari beberapa agensi Kerajaan.Kerja-kerja pembinaan ini dimulakan awal tahun 2009 diatas sebidang tanah lot 3277 Kg.Sg.Durian, Jenun, Mukim Ayer Puteh seluas 484 jemba (1 relong) yang dijariahkan oleh Puan Solehah binti Abdullah. Bangunan yang didirikan atas tanah ini ialah dua buah asrama, surau, dewan makan, bilik bacaan, pejabat, rumah pengawal dan sebuah dewan terbuka.




JUN 2011 - Bersama masyarakat sekitar pekan jenun dalam Program gotong royong membersih kawasan dan mengecat rumah anak yatim amal solehah pendang.seramai 150 orang ramai turut serta.




FEBRUARI 2012 - Gambaran sebahagian bangunan masih dalam pembinaan dan pihak kami masih mengharapkan sumbangan jariah drp orang ramai utk membeli peralatan dan perabut asrama.sumbangan boleh dibuat terus ke ac no.CIMB Islamic No.02090000410100.




JULAI 2012 - Anak2 yatim & miskin rumah anak ystim amal solehah pdg bergambar kenangan dgn kelab berbasikal pendang setelah selesai berbuka puasa & menerima sumbangan duit raya




OGOS 2012 - Menyampaikan sumbangan zakat & barangan kepada 350 orang anak yatim,ibu tunggal dan yg kurang kemampuan langsong berbuka puasa di dataran rumah anak yatim amal solehah pendang.Zakat dikeluarkan oleh Tuan Haji Mohd.Rafik Idrus dan Encik Mohd.Hazwan bin Tan Sri Ariffin.






Jika anda kenal anak ini, sila bawa dia kepada kami kerna nasibnya perlu dibela untuk makan dan hidup saperti kanak-kanak lain.

0 comments:

Post a Comment

Site Search